Vytisknout
Zobrazeno: 432

Spousta lidí má v podvědomí, že vajíčka jsou špatná, jelikož zvyšují „zlý“ cholesterol v krvi a obsahují mnoho škodlivých tuků, tak se jim obloukem vyhýbají.

Patříte mezi ně? Nebo vám dokonce nějaký výživový poradce poradil odstraňovat žloutek a konzumovat pouze bílky? Tak čtěte dál…

 

Jeden čas se lékaři domnívali, že za zvyšování cholesterolu v krvi může vysoký příjem tuků, ale to už je dávno naštěstí vyvráceno.

Je potřeba vzít v úvahu, že nejsou TUKY, jako TUKY. Záleží z jakých potravin je přijímáme, tedy tuk z vejce se nedá srovnat se slaninou nebo polotovary. A v tom je ten zakopaný pes, opravdu našemu lidstvu neškodí vejce nebo i ten kokosový tuk, ale průmyslově zpracované potraviny, plných všeho možného i nemožného.

Výhody konzumace celých vajec:

Výživová hodnota jednoho vejce:

Bílkoviny – 6,2 g
Sacharidy – 0,5 g
Tuky – 5,4 g
75 kcal / 316 kJ

Tipy na přípravu vajec:

Konzumujte tedy vejce celá, jinak se připravíte o spousty vitamínů a to by byla škoda. Ale vyhněte se velkým obloukem uzeninám a průmyslově zpracovaným potravinám, které jsou opravdu pro zdraví škodlivé a ne vejcím. 

Chcete unikátní nástroj pro výpočet vašeho příjmu stravy na hubnutí? Klikněte zde >>