Your image

Tuto otázku jsem na internetu vyhledávala nesčetněkrát. Ale naštěstí jsem brzy prozřela a zjistila, že na tenhle dotaz je pouze ta jediná správná odpověď a tu najdete zde v článku…

Po porodu bylo bříško první, které mě začalo trápit. Trvalo několik dní než se stáhlo, ale vzhledem k nabraným kilům těhotenstvím, jsem byla velice nespokojená i pak. Hledání a procházení mnoha stránek s touto problematikou mě stálo hodně času a úsilí, ale stále jsem nenašla tu správnou odpověď, která by mě uspokojila.

Články typu – 30 denní výzva, zhubla jsem 10 kilo za měsíc, liposukce a mnoho dalšího – jsem pak už ani nečetla a hledala opravdu hodnotné informace. Vzhledem k tomu, že jsem byla po císařském řezu a kojila, nemohla jsem si ani dovolit zkoušet tyhle „zaručené“ rady a teď s odstupem času jsem za to moc ráda.

A tak jsem se rozhodla to nejen sesumírovat, ale taky Vám dát tipy, jak to bříško zhubnout co nejefektivněji. Pojďme na to…

Tohle je snad nejčastější otázka všech, kteří chtějí hubnout. Buď je to bříško, zadek, boky či jiná partie, kde se vám ukládá nejvíce tuku. Každý máme tu naši problémovou partii jinde. Záleží na mnoha faktorech, jako je genetika, hormony, konzumace sacharidů (cukrů) a mnoho dalšího.

Bylo by skvělé, začít cvičit nějakou konkrétní partii, která by pak více hubla, ale tak to bohužel nefunguje. Většinou naše problémová partie půjde dolů až jako poslední, vzhledem k tomu, že je tam toho tuku uloženého nejvíce a naopak převážně začala přibírat, jako první.

Cvičení

Sice na internetu najdeme miliony návodů a výzev, jak zhubnout konkrétní část těla cvičením, ale můžeme ji cvičit 100 x denně a bohužel naprosto bez účinku. Cvičením danou partii akorát posílíme za předpokladu, že máme správně nastavený jídelníček a dostatek bílkovin.

Ale pokud máme na těle pořád dost tuku, tak bohužel nic vidět nebude a svaly budou pěkně ukryté pod vrstvou špíčků. A už vůbec se nedoporučuje cvičit cíleně pouze jednu partii – pro začátek je potřeba komplexní tréninkový plán.

Když přibíráme, tak si taky nevybereme místo, kde chceme ten tuk nahromadit a naopak je to stejné.

Měření % tuku v těle

Jakmile u nás začne proces hubnutí, tělo si bere energii z celého těla a paradoxně začne tam, kde je ho nejméně. Kontrolu můžeme provádět klasickým metrem a nebo kaliperem díky kterému zjistíme, že hubneme úplně všude. Akorát někde těch centimetrů zhubneme více a někde naopak méně.

Kaliper je nejstarší a zároveň nejpřesnější metoda měření. Měří procento tělesného tuku, na rozdíl od váhy, která zobrazí nějaké číslo, které není vůbec podstatné a nás akorát děsí nebo dokonce brzdí. Nevýhoda tohoto měření je „pohodlí“.

Další metoda měření je přístroj InBody, je pohodlné a měří tuky, svaly a vodu v těle, zjistíte také celkovou svoji váhu apod. Ale bohužel výsledky mohou být zkreslené, vzhledem k tomu, že měření ovlivňuje řada faktorů, jako je menstruační cyklus, dehydratace, nebo naopak nadměrné pití a mnoho dalšího.

Vraťme se k tomu bříšku.

Obzvláště po porodu je břicho na prvním místě, se kterým chceme něco dělat – stáhnout nevzhlednou kůži a zbavit ho tuku. Bohužel vytahaná kůže se nemusí úplně 100 % srovnat zpět do původního stavu, obzvláště po císařském řezu, ale to miminko nám za to stojí, ne? 

Ale s tukem zatočit dokážeme. 

První se hubne vnitřní tuk v oblasti břicha, nazývající se viscerální (za předpokladu, že hubneme správně a máme dostatek živin) a v menší míře ten podkožní, takže se nám z počátku může zdát, že břicho nemizí.

Viscerální tuk, je pro naše zdraví velice nebezpečný, jelikož se v něm udržují toxiny z jídla a vzduchu. Vylučuje hormony ovlivňující činnost jater, štítné žlázy, plic, není vůbec vidět a způsobuje řadu onemocnění, hlavně srdečních.

Z toho všeho plyne, že i když máte na břiše „pekáč buchet“, nemusí být vůbec vidět, pokud je na něm tuková vrstva. Takže se můžete mučit cviky na vaše problémové partie, ale na hubnutí vám to bohužel nebude moc platné. 

Malé shrnutí

Neexistuje cvičení na konkrétní partii, díky kterému bychom jí zhubli.
Každý tu svou problémovou partii máme jinde.
Nejúčinnější způsob měření tuku je kaliper.
Kvalitní příjem jídla = krásný bříško.

Odpověď je tedy naprosto jednoduchá: 

Konkrétní část svého těla nelze zhubnout – hubneme jedině všude nebo nikde.

Více informací naleznete v mém eBooku ZDARMA: „10 tipů k úspěšnému startu vašeho hubnutí po porodu“.