Your image

Když změníme stravovací návyky, tak první dny jsou nejtěžší. Mohou to být doslova muka, všude kolem sebe vidíme pouze jídlo, které si nemůžete dát a tak moc bychom chtěli.

Ať je to v reklamách, obchodech, na každém rohu je nějaký to rychlé občerstvení, v našich lednicích nebo dokonce pouze v naší mysli…

Nejlepší řešení je eliminovat nevhodné potraviny, které máte doma. Ale to se snadno řekne a bohužel hůře provede v praxi.

Pokud máme doma manžela/přítele, který s námi „nespolupracuje“ a odmítá s námi jíst určitý druh potravin, tak je to o to těžší.

Oznámila jsem manželovi, že je den D a musím najet zpět na svůj režim.

Bohužel má hloupý zvyk a to mi dávat vše ochutnat, a co neudělal? Hned první den mi nabídl nějakou tu „dobrotu“ a za ten jediný den to udělal 3 x.  Hodila jsem na něj oko, že to snad ani nemyslí vážně :). Mám to hodného manžela, že? 

Další jsou naše děti, kterým přece chceme „dopřát“ a tak jim kupujeme čokoládky, bonbonky apod.

Začátek procesu hubnutí je doslova, jako na houpačce. Jednou se zhoupneme dolů, ale pak zase nahoru.

 

Zrovna si tím procházím a jsou chvíle, kdy to zvládám úplně v pohodě a pak přijde okamžik, kdy mám chuť s tím praštit.

A proč to takhle je?

Jde o náš stravovací návyk, byli jsme zvyklí jíst to na co máme zrovna chuť. Nijak se neomezovali, nepřemýšleli nad tím a teď si myslíme, že „se musíme“ všeho vzdát a jíst pouze to, co je zdravé.

Jakýkoliv návyk, ať si tvoříme nový nebo měníme ten starý, trvá 21 dní než ho přijmeme za svůj a děláme ho automaticky. To znamená, že musíme vydržet pouze těch 21 dní a pak bude mnohem lépe.

Osobně mám za sebou už jednou vyzkoušených těchto 21 dní a za sebe mohu říct, že to funguje.

Tipy pro eliminaci chuťových nástrah:

  • Nemít doma vaší oblíbenou potravinu, která je nevhodná.
  • Nechoďte nakupovat hladoví.
  • Pokud trpíte chutí na sladké – dejte si kostičku vysokoprocentní čokolády, snídejte sladké snídaně
  • Vyhrajte si s jídlem, i zdravě se dá vařit chutně a to dokonce i pizza 
  • Své myšlenky nechte proudit jiným směrem a zabavte mozek jinou činností –  např. procházkou

Držte se vašeho cíle a nevzdávejte se.

Mějte na paměti vašich 21 dní, pak bude lépe

 

Více informací naleznete v mém eBooku ZDARMA: „10 tipů k úspěšnému startu vašeho hubnutí po porodu“.